۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱

سیدجواد هاشمی عنوان کرد؛

تلویزیون با من مشکل دارد/ هیچ وقت فیلم تخصصی کودک نساختم

تلویزیون با من مشکل دارد/ هیچ وقت فیلم تخصصی کودک نساختم

نقد و بررسی فیلم «شهر گربه‌ها» با حضور سیدجواد هاشمی در اکران مدیا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، نقد و بررسی فیلم «شهر گربه‌ها» با حضور سیدجواد هاشمی کارگردان اثر و به میزبانی روزبه رحیمی نژاد و احسان طهماسبی در اکران مدیا برگزار شد.

سید جواد هاشمی عنوان کرد: در ساخت «شهر گربه‌های ۲» به مسئله مهاجرت فکر می‌کردم. بسیاری از کودکان ما به مدرسه که می‌روند از سوی معلمان خود به رفتن از کشور ترغیب می‌شوند. در کشور ما مشکلات بسیاری وجود دارد و همه می‌دانیم اما در «شهر گربه ها» می‌خواستم به بچه‌ها بگویم که بمانند و کشور خودشان را بسازند.

وی تصریح کرد: ما متاسفانه امروز تبلیغات مناسبی نداریم. تلویزیون دوست نداشت «شهر گربه‌های ۲» اکران شود و منویات این رسانه با سید جواد هاشمی مشکل دارد.

این کارگردان سینما توضیح داد: من وقتی معلم بودم به جبهه می‌رفتم و دفاع مقدس یک اتفاق بزرگ تاریخی بود. من در عرصه بازیگری در آثار دفاع مقدس ایفای نقش کرد و مدعی هستم که از کارشناسان بهتر می دانم که چه می‌خواهند. البته که مجبورم شتر گاو پلنگ بسازم تا خانواده‌ها فرزندان خود را به سینماها بیاورند. هیچ وقت آثارم را تخصصا برای کودکان نساختم.

وی با بیان اینکه تیغ سانسور به جان «شهر گربه‌های ۲» افتاد، بیان کرد: شوراها انتظار دارند فیلمسازان یک قدم از مردم عقب تر باشند. سینمای کمدی و غیر منتظره‌ای که امروز میلیاردی می‌فروشد از مردم عقب‌تر است و وقتی سینمایی از مردم جلو می‌افتد، مخاطب دیگر عادت ندارد به استقبال این آثار برود.

احسان طهماسبی منتقد و نویسنده نیز عنوان کرد: سید جواد هاشمی خودش را با این فیلم وارد فضایی می‌کند که موافقت و مخالفت خودی‌ها را فراهم کند و خودش را در معرض این مسئله قرار می‌دهد که مخالفت هر ۲ گروه سیاسی و مذهبی را برای خود بخرد.

وی ادامه داد: این فیلم مقدمه یک رویکرد جدید است زیرا سید جواد هاشمی یک نماد برای سینمای دفاع مقدس است و مواجهه وی با «شهر گربه ها» و سانسور فیلم، مخاطب را متعجب می‌کند.

سیدجواد هاشمی گفت: می‌گویند سید جواد هاشمی نباید شهر «گربه ها ۲» بسازد. بچه های دهه ۸۰ و ۹۰ من را به عنوان شهید سینمای ایران نمی شناسند بلکه مرا با فیلم‌های کودک و نوجوانی که کارگردانی کردم می‌شناسند و در «شهر گربه‌های ۲» ضد امپریالیسم حرف می زنم. افراد تغییر می‌کنند اما من رویکرد سیاسی ندارم و معتقدم هیچ چیز بهتر از میانه روی نیست.

در ادامه این برنامه پویا سعیدی کارگردان فیلم کوتاه «شیهه» نیز گفت: در انتخاب بازیگر نقش کودک، به دنبال کسی بودم که شبیه کودک فیلم «درخشش» باشد و به امیرسام رسیدیم. دوست داشتم بازیگری نقش لیلا شایگان را در فیلم بازی کند که من به عنوان مخاطب با او خاطره سینمایی زیادی دارم و نگار جواهریان به دلیل اینکه مادر است و احساسات و عواطف کاراکتر را گذرانده است، انتخاب شد.

در بخش دیگری از این برنامه انیمیشن «درون و بیرون ۲» به بهانه پخش از اکران مدیا بررسی شد.

کد خبر 6261668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha